Monday, April 1, 2013

01.04.2013 Programlama Temelleri

FORM Ekranında Çalışma

Form ekranına konulmuş olan Controllerin Name Propertyleri programlama kısmında bu Control'e erişmek için kullanılır.
Örnek:
Textbox eklediğimizi Varsayalım. Name: textBox1 olacaktır.
Programlama kısmında bunun textine erişmek için yazılması gereken textBox1.Text tir.

Uygulamalar
İki textbox 1 buton, labelda toplamı görünteleyen program


        private void btnHesapla_Click(object sender, EventArgs e)
        {
           // lblSonuc.Text = (int.Parse(txtSayi1.Text) + int.Parse(txtSayi2.Text)).ToString();
            int s1 = int.Parse(txtSayi1.Text);
            int s2 = int.Parse(txtSayi2.Text);
            int sonuc = s1 + s2;
            lblSonuc.Text = sonuc.ToString(); // Convert.ToString(sonuc);
        }

bir textbox, bir buton, 1 label sayının iki karesini alan program

            if (txtSayi1.Text != "")
            {
                int s = int.Parse(txtSayi1.Text);
                int sonuc = s * s;
                lblSonuc.Text = sonuc.ToString();
            }
            else
            {
                lblSonuc.Text = "Sayi girmediniz";  
            }


İki textbox 1 buton, labelda toplamı görünteleyen program, giriş kontrollü
        private void btnHesapla_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (txtSayi1.Text != "" && txtSayi2.Text != "")
            {
                int s1 = int.Parse(txtSayi1.Text);
                int s2 = int.Parse(txtSayi2.Text);
                int sonuc = s1 + s2;
                lblSonuc.Text = sonuc.ToString();
            }
            else
            {
                lblSonuc.Text = "Sayi girmediniz";  
            }
        }

TextBox Özellikleri
MultiLine - > birden fazla satır girilmesine imkan verir,  textboxın yüksekliği değiştirilebilri
PasswordChar -> girilen karakter içeriği maskeler, örnek * yazarsak yazılar * görünür, programlama kısmında içerik okunabilir.
MaxLength -> text kutusuna girilebilecek max karakter sayısını belirler...
Enabled -> textboxun aktif yada pasif olmasını sağlar, true ise aktif, false ise pasiftir. içeriğe mouse klavye ile erişilemez
ReadOnly -> sadece okunabilir moddur, içerik seçilebilir kopyalanabilir, değiştirilemez
TextAlign -> Yazı Hizalama
Visible -> true ise control elemanı görünür, false ise görünmez...
ForeColor -> textin rengini değiştirir
BackColor -> ArkaPlan rengini değiştirir.

TextChanged eventı ile mesaj kutusu uygulaması max 300 Karakter

        private void txtKutu_TextChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            int uzunluk = txtKutu.Text.Length;
            int karakter = 300 - uzunluk;
            lblGoruntu.Text = karakter.ToString();
        }

ArrayList

            //ArrayList gibi collectionlar eleman sayıları değişken
            // diziler gibi davranırlar
            // aynı zamanda elemanlarının türleri aynı olmak zorunda değildir.




        //Global Değişken
        ArrayList dizi = new ArrayList();

        private void btnEkle_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            dizi.Add(txtVeri.Text);
            txtVeri.Text = "";
        }

        private void btnGoruntule_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            lblSonuc.Text = "";
            for (int i = 0; i < dizi.Count; i++)
            {
                lblSonuc.Text += dizi[i].ToString() + "\n";
            }
        }

ForEACH

            // foreach collectiondaki herbir eleman için döner
            // her dönüşte eleman yazılmış olan item eşitlenir.
            // var için zeki object denilebilir. eşitlendiği türe kendini dönüştürür
            // foreach tek yönlüdür, readonly olarak sadece okuma amaçlıdır.
            foreach (var item in dizi)
            {
                lblSonuc.Text += item + "\n";
            }








No comments: