// byte, short, int, long
// sbyte, ushort, uint, ulong
// int -> sıklıkla kullanacağımız.
// float, double, decimal
// double -> sıklıkla kullanacağız
// string -> yazı değişkeni
// Değişkenin_tipi DeğişkeninAdı
byte a = 5; // Buradaki 5 temelde int olarak geçer
//byte b = 257; // Hata Alınır.
// bir tamsayı yazarsak varsayılan olarak türü integer...
// otomatik tip çevrim olayına implicit convert
int c = a; // implicit dönüşüm gerçekleştirdi.
//a = c; // Burada hata büyük boyut küçüğün içine sığmaz
c= 257;
a = (byte)c; // Explicit dolaylı dönüştürme,
Console.Write(a);
float f = 10.0f; // bir ondalıklı sayı yazarsak türü double
double d = 10.0; // ondalıklı sayı virgüllü kısmı nokta ile yazılır.
// değişken adı tanımlanırken kurallar
// Türkçe karakter kullanılmaz
// şifre değil sifre
string sifre = "Şifreyi bu tutacak";
// Sayı ile başlayamaz
// sayı1 yapabilirsin
// 1.Sayı gibi bir değişken olmaz
// _ harici özel karakter içeremez.
// string ad_soyad // & ? !
// Bir blokta aynı isimde bir değişken sadece bir kere tanımlanır.
string ad = "Recep";
ad = "Ahmet";
string soyad = "ÖZEN";
No comments:
Post a Comment