Thursday, October 29, 2020

Değişken konusu part 2

  // byte, short, int, long

// sbyte, ushort, uint, ulong
// int -> sıklıkla kullanacağımız.

// float, double, decimal
// double -> sıklıkla kullanacağız
// string -> yazı değişkeni

// Değişkenin_tipi DeğişkeninAdı

byte a = 5; // Buradaki 5 temelde int olarak geçer
//byte b = 257; // Hata Alınır.
// bir tamsayı yazarsak varsayılan olarak türü integer...
// otomatik tip çevrim olayına implicit convert

int c = a; // implicit dönüşüm gerçekleştirdi.
//a = c; // Burada hata büyük boyut küçüğün içine sığmaz
c= 257;
a = (byte)c; // Explicit dolaylı dönüştürme,

Console.Write(a);

float f = 10.0f; // bir ondalıklı sayı yazarsak türü double
double d = 10.0; // ondalıklı sayı virgüllü kısmı nokta ile yazılır.

// değişken adı tanımlanırken kurallar
// Türkçe karakter kullanılmaz
// şifre değil sifre
string sifre = "Şifreyi bu tutacak";
// Sayı ile başlayamaz
// sayı1 yapabilirsin
// 1.Sayı gibi bir değişken olmaz

// _ harici özel karakter içeremez.
// string ad_soyad // & ? !

// Bir blokta aynı isimde bir değişken sadece bir kere tanımlanır.

string ad = "Recep";
ad = "Ahmet";
string soyad = "ÖZEN";

No comments: